Followers

Friday 16 December 2011

Pork Roast with Blackberry Liquor

Another grey day. There seem to bee unusual many grey days down here in California this year. 
That is the time to read a good book or to start cooking. 
There is a pork roast in the fridge that has to be done. Better to start right away.
May inspiration tells me to cover the roast with a combination of honey, Tabasco and mustard. When I put the roast into a fire proved dish I add some lemon wedges and 250 ml of J.P.s finest blackberry liquor. Maybe a waste, men we will not be able to drink it all during our stay down here. So, we have to use it somehow.
The alcohol will be gone when the meat is ready cooked after 1,5 hours by 400 F.
Additionally I make a portion of kale. That is one of the best cold weather vegetable we know. With boiled potatoes this will be our dinner today.
Pork Roast with Blackberry Liquor Sauce
My husband was all OH's and AH's about this roast. So the liquor wasn't wasted at all. But he was speechless for a second when I told him. :))


Schon wieder ein grauer Tag. Es sieht so aus als ob wir in diesem Jahr mehr graue Tage haben als normal.
Ein solches Wetter ist gut zum Lesen oder Kochen.
Im Kühlschrank wartet ein Schweinebraten. Einer Eingebung folgend pinsle ich den Braten mit einer Kombination aus Honig, Senf und Tabasco. In die feuerfeste Form gebe ich ein paar Zitronenviertel und 250 ml von J.P.s Brombeeraufgesetztem. Hört sich viel an, aber wir werden den sonst nicht aufbrauchen. Und wieder mit zurück nach Kanada soll er nicht. 
Der Alkohol wird während der Kochzeit von 1,5 Stunden bei 200 C verdampft sein.
Zusätzlich gibt es Grünkohl auf meine Art und Salzkartoffeln.
J.P. war voll des Lobes über den Braten, aber er war sprachlos als ich ihm meinen Geheimtip verriet. "Mein guter Aufgesetzter?" :))




Enda en grå dag. Dette er "mot normalt"! 
Gråvær er godt for å lese en god bok eller lage noe god mat.
Siden jeg finner et svinestek i kjøleskapet begynner jeg med det. 
Inspirasjonen la meg pensle kjøttet med en blanding av honning, sennep og tabasco. I formen legger jeg noe sitronskiver. Så fyller jeg opp med 1 kopp av bjørnebærsnaps.  Jeg vet, men vi har for mye av den uansett, det kommer vi aldri til å bruke opp i løpet av vinteren. Alkoholen vil være fordampet etter 1,5 timers steking i ovn ved 200 Grader. 
Attåt lager jeg grønnkål og kokte poteter. Dette blir en deilig middag for en kald vinterdag.
Gubben likte smaken av steken men han var helt paff da jeg fortalte om ingrediensen. "Den gode snapsen min? Men det var da aldeles fortreffelig" :))

No comments:

Post a Comment

I love getting a comment from you now and then. Be patient, they will appear, I just have to see first if they are OK to publish. No anonymous any more. I am getting too much spam.