Followers

Thursday 27 October 2011

Transition Day 2


We shall not go hungry on the road!
Vegetable Stew
Meat Loafs

I did it! Late in the afternoon, after I came back from walking the dog, there was a time when I was sure that I didn't want to continue. Just sitting lazy in the chair - but there were only the cookies to finish and I did it. 
Preparing Butternut Squash Soup
When finally everything was accomplished what happened?
What shall we have for dinner today?
My dear husband came into the kitchen, tortured all day from the good smells wafting through the house, and he dared to ask: " What will we have for dinner today?" 
Arrrgh! As if I had nothing else to think about than to feed this hungry guy. 
Well, he got fed. I had to offer some of my meat-loaf. 
For myself there was a rest of bean soup that didn't fit into a glass jar. 


Tomorrow will be cleaning day because I want to enter a clean house when we return in the spring. 
And - maybe I will cook something for dinner too. (Smile)
Soft Brownies
Geschafft. Obwohl ich am späten Nachmittag, nachdem ich mit dem Hund Gassi gegangen war, eine Phase hatte in der ich nur noch im Sessel sitzen wollte. Einfach nur so - aber da waren noch die Brownies zu backen, und das wurde dann auch noch gemacht. 
Als ich dann mein Tagewerk begutachtete kam mein Göttergatte in die Küche spankuliert . Den ganzen Tag war er schon von den guten Gerüchen gefoltert worden und nun wagte es diese Frage zu stellen: "Was gibt es denn zum Abendessen? 
ARRGH. Als ob ich nichts anderes zu tun gehabt hätte als darüber nachzudenken was mein hungriger Ehemann zum Abendessen haben möchte.
Nun, es gab auch heute wieder etwas zu essen und es wurde etwas von meinem Hackbraten opfern. 
Morgen ist Großreinemachen angesagt denn ich will in ein sauberes Haus kommen wenn wir im Frühjahr wieder zurückkehren.
Und - vielleicht gibt es auch morgen wieder was zum Abendessen. (Grins)


Jeg klarte det. Det var en stund om ettermiddagen, etter jeg hadde lufted hunden min, at jeg ikke kunne tenke meg å fortsette. Tanken å bare sitte i godstolen var fristendes. Men det var jo bare å lage noen sjokoladekakebiter - og det ble da gjort.


 Når jeg hold på med å rydde på kjøkkenet kommer da ikke gubben min og spørr:
" Hva skal vi ha til middag idag?"  
Jeg gnisset med tennene. Hadde jeg ikke hat annet å gjøre enn å tenke på hva gubben min ville ha til middag?
Vel, vel. Det ble noe til alikevel. Jeg måtte ofre noe av kjøttpuddingen min.
Imorgen står det rengjøringen på planen. Vi skal komme tilbake til et rent og ryddig hus til våren. 
Og kanskje  lager jeg noe til middage også. (Smil)

No comments:

Post a Comment

I love getting a comment from you now and then. Be patient, they will appear, I just have to see first if they are OK to publish. No anonymous any more. I am getting too much spam.